Praxis is pleased to present Unbound, a solo exhibition by the Mexican artist Beatriz Morales curated by Esenija Bannan. The show will be open from Thursday, May 9 to Saturday, July 6, 2024.
The opening reception will be on Thursday, May 9, from 6 to 8 pm.
When focusing on Beatriz Morales‘ colorful paintings and textile art installations made from agave fibers, one returns -in a way- to the origins of her art: Her works are worlds of color influenced by her home country of Mexico, in which the viewer is literally pulled in and enveloped by softness and color. In her agave installations, Morales breaks with artistic conventions and attempts to explore new possibilities as an ambivalent medium between sculpture, architecture and textile art. Never conforming to one style, the exhibition Unbound gives us a glimpse of the range of works that the artist created for her first solo exhibition in New York: From abstract portraits to her stitched paintings surrounded by voluminous and soft installations made of agave fibres, using intense colors and breaking down naturalistic forms.
Curated by Esenija Bannan
Praxis se complace en presentar Unbound, una exposición individual de la artista mexicana Beatriz Morales curada por Esenija Bannan. La muestra estará abierta del jueves 9 de mayo al sábado 6 de julio de 2024.
La recepción inaugural tendrá lugar el jueves 9 de mayo, de 18.00 a 20.00 horas.
Al fijarse en las coloridas pinturas e instalaciones de arte textil de Beatriz Morales realizadas con fibras de agave, uno vuelve -en cierto modo- a los orígenes de su arte: Sus obras son mundos de color influenciados por su país natal, México, en los que el espectador se siente literalmente atraído y envuelto por la suavidad y el color. En sus instalaciones de agave, Morales rompe con las convenciones artísticas e intenta explorar nuevas posibilidades como medio ambivalente entre la escultura, la arquitectura y el arte textil. Sin conformarse nunca con un solo estilo, la exposición Unbound nos ofrece una visión de la gama de obras que la artista creó para su primera exposición individual en Nueva York: Desde retratos abstractos hasta sus pinturas cosidas, rodeadas de voluminosas y suaves instalaciones realizadas con fibras de agave, utilizando colores intensos y descomponiendo formas naturalistas.
Curada por Esenija Bannan